hejdå malmÖL.


det jag kommer sakna mest med malmö är falafel och skånskan. det jag kommer sakna minst är blåsten. hur fan kan det blåsa så mycket? min annars så solida lugg liknade mer ett plockepinn 24 timmar om dygnet. min hipphet sjönk minst fyra snäpp. minuspoäng till malmö på det. annars mest pluspoäng hit och dit.

dock ligger just nu-läget på fett minus. vad hände med att gud straffar den fattiga liksom? det börjar med att frida optimisten tror sig ha nerver till att vara med på biljett-budgivning på tradera. 'fett värt med en megabillig biljett hem..' tänker jag och göttar mig i tanken på allt godis jag kan köpa för pengarna jag kommer 'tjäna'. efter en timmes kiss i brallan sitter jag med tre fail på korrekta auktioner och en vunnen auktion på en biljett FEL dag, FEL tidpunkt. blev uppenbarligen lite girig och för upphetsad i all kissnödighet..

så, här sitter jag nu och aktivt utnyttjar min andra inköpta hemfärdsbiljett. på veolia. en biljettyp kallad 'snålis' och käkar lösgodis inköpt i malmö för 2,90 kr/hg. inte helt otippat stenhårda mjuka karameller. och som om det inte vore nog är det även ett andra antarktis här inne. veolia måste ha missuppfattat hela grejen med att fönster inte är menade att släppa in minusgrader. minus i dubbelbemärkelse på denna tågresa alltså. det känns i alla fall som att man blir tjock utav gammalt godis också. skönt att någonting är som det ska i alla fall..

ps. jag är hemlös om en månad också. vem fixar det?


Kommentarer
Postat av: Agnezzz

Kom till meeeeeejj!!!! O va fan äre i Malmö du håller hus??? Har ringt o smsat förut, har ja fel nummer ellärrrr.....?

2012-02-22 @ 23:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback