TJABBA, TJENA, HALLÅ.


jag är så jävla upprörd. i somras upptäckte jag (något sent, jag är medveten om det) att jag bodde mitt emot världens kanske bästa ställe. hylands hörna. till och med ett stolpskott kan ju bara genom namnet höra att det var ett hak av högsta rang och värt jordens alla superlativ. ett enda besök och det stod 'hooked for life' i pannan på mig (halvtaskigt ordval för den som skumläser, 'hooker for life' klingar inte alls lika bra, jag är medveten om det också). i alla fall blev jag i min upprymdhet av matorgasm informerad om att det inte skulle bli något andra kärleksmöte på ett tag för stället skulle 'renoveras'. hade jag vetat då att det han egentligen menade var 'förorenas' hade jag vägrat lyfta på asset. man väntar och väntar och tänker att 'den som väntar på något gott..' förvisso. men den som väntar på den fetaste besvikelsen i mannaminne då? nej, precis.

KUL att den lilla pittoreska hörnan har blivit.. vit. sterilt och fullt med dyra människor som dricker dyrare viner i ännu dyrare handgjorda vinglas. KUL att min orgasmframkallande chevrépuck-sallad bytts ut mot något slags överklass-snack. KUL att den assköna ägaren med hår till nipplesen, urtvättad tisha och 501or från hedenhös tid har svirat om till en liten hästsvans med matchande vitt förkläde.. vitt förkläde? kom igen! och KUL att 'hylands hörna' helt jävla logiskt blev till 'bacaro'. bacaro.. låter som någon som vill vara släkt med pacino. eller alldeles för likt bacon. palla tji!

och allt detta har jag kunnat utläsa utan att ens gå in genom dörren. om någon känner för att utforska om detta är lika hemskt som det låter är jag ett stenkast ifrån och mer än öppen för att döda mina fördomar. faktum är ju att jag på äldre dar lärt mig njuta vin. tänker redan nu erhålla om rätten att ändra mig tvärt och börja pola med pacinos och hypea dyra vinläppar för jämnan. man vet ju aldrig..

och ni som undrar om 2012. dags att börja leverera nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback